perjantai 7. helmikuuta 2014

Aamiaishetkiä + uusi objektiivi

Olen aikamoinen nukkumatti, yhteen saakka nukkuminen ei oikeastaan aiheuta minulle mitään ongelmia. Jos herätyskello soi ennen kymppiä voi olla varma, että nouseminen on erittäin hankalaa ja mieliala on erittäin kiukkuinen pienen tovin. Tänään aamulla olin siis erittäin yllättynyt, kun olin kykeneväinen nousemaan sängystä jo kymmeneltä! Unta olisi toki riittänyt, mutta ylösnouseminenkaan ei tuntunut huonolta ajatukselta. Jes! Pyykkikoppa onkin pursunut yli äyräiden jo jonkin aikaa ja nyt sain siivottua asuntoakin vähän! Tein itselleni myös piiitkästä aikaa kunnon aamiaisen ja nyt möllöttelen ihan rauhassa telkkarin ääressä kahvia siemaillen. Ihanaa! Aikaisin herääminen ei ehkä olekaan niin huono idea..


Viime viikolla posti toimitti minulle kauan odotetun paketin, ihkauuden objektiivin kameraani. Olen jo kauan halunnut toista objektiivia, joka olisi hyvä tarkennuksessa ja asukuvien otossa. Tilasin siis tämän objektiivin ja olen nyt ollut ihan eri tavalla innostunut kuvaamisesta! Objektiivi tarkentaa erittäin kauniisti ja kuvista tulee ihan erilaisia kuin kameran normiobjektiivilla. Sen takia halusin tänäänkin ottaa kuvia aamiaisestani.


 Joku saattaa muista, että sain joululahjaksi blenderin. Kyseinen laite on päässyt aitiopaikalle minikeittiössäni ja se on käytössä melkein joka päivä. Saatan illalla tehdä itselleni smoothien iltapalaksi tai aamuisin (tosiaan nukkumattina) saatan nopeasti pyöräyttää smoothien ja heittää pulloon ennen bussille juoksemista. Maailman helpoin ja nopein aamiainen, mutta kuitenkin ravitsevaa.


Olen aikaisemmin syönyt vaikka minkälaisia smoothieita, mutta nyt olen vihdoin löytänyt hyvän, mikä maistuu joka päivä hyvältä. Haluaisin kyllä syödä kaiken maailman vihersmoothieita, mutta kun ei niitä vain pysty joka päivä syödä. Tämä nykyinen smoothieni on kuitenkin erittäin terveellinen, muta maistuu kuitenkin hyvältä. Itse olen tehnyt nykyään niin, että ostan tuoretta pinaattia jonkin verran ja laitan sen sitten pakkaseen. Näin pinaatti ei mene pilalle niin nopeasti. Tässä siis minun luottosmoothieni:

1 kiivi
pakastemansikoita
pakastemustikoita
pakastepinaattia
soijajugurttia
appelsiinimehua
maca-jauhetta

Nämä siis saattaa välillä vaihdella, saatan nimittäin joskus laittaa selleriä sekaan tai banaania, jos sellaista löytyy. En tuohon nyt lisännyt mitään mittasuhteita, kun niitä voi myös itse muokata riippuen siitä, minkä maun haluaa erottuvan eniten ja kuinka paljon smoothieta tarvitsee. Pääainekset ovat kuitenkin aina nuo samat pakastetarvikkeet. Mustikoita, mansikoita ja pinaattia löytyy koko ajan jääkaapista! Soijajugurttia käytän, koska maitotuotteita tulee syötyä ja juotua niin paljon muutenkin. Soijajugurtti ei nimittäin smoothieen tuo niinkään makua, vaan enemmänkin koostumusta.


Nyt on pesukone pyörinyt, joten voisinkin nousta tästä sohvalta ja alkaa kunnostautumaan päivää varten. Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! :)